وبلاگ دوزین کالا | WWW.DOZINKALA.COM

دوزین کالا یکی از بروزترین و بزرگترین فروشگاههای اینترنتی سطح کشور ، اینک در آستانه‌ی سومین سال فعالیت، با گسترده‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌ بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند.

وبلاگ دوزین کالا | WWW.DOZINKALA.COM

دوزین کالا یکی از بروزترین و بزرگترین فروشگاههای اینترنتی سطح کشور ، اینک در آستانه‌ی سومین سال فعالیت، با گسترده‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌ بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند.

قیمت و خرید تلویزیون سامسونگ 75Q60A

شرکت سامسونگ با توجه به نیازهای مختلف کاربران و خود هر سال تلویزیون‌ های جدیدی را روانه بازار می‌کند. یکی از مدل هایی که در سال ۲۰۲۱ توسط این برند به بازار جهانی عرضه شد مدل Q60A نام دارد. در واقع می توان چنین گفت که مدل Q60A جایگزین سری Q60T می باشد. مدل Q60A سایز متفاوت و در بازه قیمتی مختلف تولید گردیده است. در این مطلب قصد داریم سایز ۷۵ اینچ که  تلویزیون سامسونگ 75Q60A نیز نامیده می شود، به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

تلویزیون 75Q60A برای اینکه بتوانند نسبت به ال ای دی های معمولی از کیفیت بهتر و بالاتری برخوردار باشد در ساخت صفحه نمایش خود از فناوری QLED استفاده کرده از این فناوری می‌ تواند تصاویر را به صورت روشن تر و درخشان‌ تری در صفحه نمایش نشان دهد. کیفیت تصویر خروجی تلویزیون سامسونگ Q60A نیز از نوع 4K می باشد که به نسبت کیفیت هایی مانند Full HD قادر است تا ۴ برابر تصویر بهتری را ارائه دهد.

رابط کاربری این مدل از سیستم عامل اختصاصی تایزن استفاده می کند که این سیستم عامل مجموعه‌ ای از امکانات بی نظیر را در اختیار کاربر قرار می دهد. خرید تلویزیون سامسونگ سری Q60A که دارای طراحی بسیار زیبایی می باشد و با توجه به اندازه برای منازل با متراژ بالا بسیار شیک و زیبا می باشد و همچنین قابلیت نصب بر روی دیوار را دارد. این مدل دارای شاخص کیفیت تصویر 3100 است.

تلویزیون سامسونگ 75Q60A

اگر بدنبال خرید تلویزیون هستید و میخواهید جدید ترین مدل های تمامی شرکت های مطرح از قبیل سامسونگ، ال جی، هایسنس، شیائومی و سونی را بصورت یکجا مشاهده کنید از طریق منو سایت به قسمت تلویزیون و دسته تلویزیون های 2021 مراجعه نمایید.

برای پردازش هر چه بهتر تصاویر در تلویزیون سامسونگ 75Q60A از پردازنده کوانتومی استفاده شده است که قادر است با استفاده از الگوریتم های مانند یادگیری عمیق میتواند تصاویر هرچه فوق‌ العاده تری را در خروجی به کاربر ارائه دهد. کیفیت دوربین تلویزیون نیز مطلوب می باشد که این خصوصیات با وجود توان صوتی ۲۰ واتی تحقق یافته است. تلویزیون 75Q60A همچنین از جستجوگر صوتی نیز پشتیبانی می کند و کاربر می‌تو اند با استفاده از صدا فرامین مورد نظر خود را به تلویزیون منتقل کند. 

طراحی منحصر به فرد 

طراحی منحصر به فرد تلویزیون سامسونگ 75Q60A

تلویزیون 75Q60A به علت وجود پنل در پشت تلویزیون از ضخامت بسیار کم برخوردار است و بسیار برای نصب روی دیوار مناسب است .حاشیه کم این تلویزیون از حواس پرتی شما هنگام تماشای تلویزیون جلوگیری می کند و گستره دید بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد و همچنین در صورت تمایل با نصب پایه ها در دو طرف تلویزیون می توانید به راحتی تلویزیون سامسونگ 75Q60A را روی میز قرار دهید و از تماشای برنامه یا فیلم مورد علاقه خود لذت ببرید.

فیلم نقد و بررسی کامل تلویزیون کیولد سامسونگ 75Q60A

 

کیفیت تصویر تلویزیون 75 اینچ سامسونگ Q60A

کیفیت تصویر تلویزیون 75 اینچ سامسونگ Q60A

کیفیت تصویر تلویزیون ۷۵ اینچ سامسونگ Q60A از سطح بسیار بالایی برخوردار می باشد. اولین موردی که در رابطه با صفحه این تلویزیون به چشم می‌خورد استفاده از فناوری QLED می باشد این فناوری قادر از حجم رنگ ۱۰۰% را تولید کند و این مورد باعث می گردد تصاویری که در صفحه نمایش نشان داده می شود دارای رنگ بسیار طبیعی و واقعی تری بوده و جذابیت بسیار بیشتری برای کاربر داشته باشد.

تلویزیون سامسونگ 75Q60A همچنین دارای رزولوشن تصویر 2160*3840 پیکسل می باشد که این تراکم پیکسلی قادر است جزئیات بسیار زیادی از تصویر را در صفحه نمایش بروز دهند. کیفیت تصویر خروجی این مدل نیز از نوع 4K می باشد. یکی از فناوری های بسیار فوق العاده ای که در این تلویزیون از آن استفاده شده است Dual LED نام دارد که در واقع در صفحه نمایش این مدل از دو عدد ال ای دی استفاده شده است.

یکی از ال ای دی ها برای نمایش رنگ های گرم و شاد و از ال ای دیگر برای نمایش رنگ های سرد استفاده می گردد که همین امر‌ سبب می شود تصاویری که در تلویزیون نشان داده می شود بسیار به تصاویر اصلی شباهت داشته باشند. یک تلویزیون هرچه قادر باشد رنگ های بیشتری را تولید کند و نمایش دهد تصاویر زنده و جذاب تری را در خروجی ارائه می دهد که برای این منظور طراحان تلویزیون 2021 سامسونگ 75Q60A از فناوری به نام One Billion Color استفاده کرده‌اند.

این فناوری قادر است چیزی حدود یک میلیارد رنگ متفاوت را تولید کند و در نتیجه طیف رنگی بسیار گسترده ای از طریق این تلویزیون قابل نمایش می باشد و می‌ توان گفت که رنگ هایی که در خروجی مشاهده می شود شباهت بسیاری به رنگ های موجود در طبیعت خواهد داشت. برای بهبود هرچه بیشتر کیفیت تصویر نیز در تلویزیون 75Q60A از قابلیت HDR بهره گرفته شده است این قابلیت از فرمت های HLG و HDR10 PRO پشتیبانی می کند. 

از قدرت واقعی تصویر با دو فناوری مدرن در تلویزیون 75Q60A لذت ببرید!

از قدرت واقعی تصویر با دو فناوری مدرن در تلویزیون Samsung 75Q60A لذت ببرید!

"تلویزیون سامسونگ 75Q60A" با استفاده از فناوری کوانتوم دات رنگ های ماندگار و طبیعی را به ارمغان می آورد. فناوری نقطه کوانتومی امکان بیان رنگ را تا حد زیادی فراهم می کند. نقاط کوانتومی بزرگ و کوچک روی صفحه نمایش قادر به جذب نور و تبدیل آن به رنگ های خیره کننده هستند. این فناوری از طیف گسترده ای از رنگ ها برای این کار استفاده می کند. در نهایت، آنچه ما از این فناوری به دست می آوریم، کیفیت تصویر درخشان و شگفت انگیز است. با استفاده از این فناوری، تصاویر واقعی در سطوح مختلف روشنایی ارائه می شوند. جالب است بدانید که به کمک این فناوری 100 درصد فضای رنگی DCI-P3 پوشش داده می شود. رنگ های بیشتر و روشن تر کیفیت تصویر استثنایی را در صفحه نمایش QLED ایجاد می کند.

علاوه بر این، تلویزیون 4K سامسونگ 75Q60A با استفاده از فناوری کوانتومی HDR، کنتراست وسیع تری را در مقیاس سینمایی ارائه می دهد. این فناوری جزئیات و کنتراست را نشان می دهد. به لطف فناوری کوانتومی HDR، قدرت هر تصویر را به شکلی ملموس احساس خواهید کرد. فراتر رفتن از استانداردهای پیشرفته برای نقشه برداری رنگ پویا با HDR10 باعث ایجاد یک رنگ سیاه پررنگ بر روی صفحه می شود. علاوه بر این، تصاویر بسیار واضح هستند و جزئیات همیشه روشن کاملاً قابل درک هستند. تجربه تماشای فیلم بهترین نتیجه حضور این فناوری مدرن در تلویزیون هوشمند سامسونگ 75Q60A خواهد بود.

پردازشگر قدرتمند تلویزیون 2021 سامسونگ 75Q60A

پردازشگر قدرتمند تلویزیون 2021 سامسونگ 75Q60A

در تلویزیون سامسونگ 75Q60A از یک پردازشگر تصویر بسیار قدرتمند استفاده شده است که آن را با نام Quantum Processor Lite 4K می شناسند و در واقع این پردازشگر با استفاده از هوش مصنوعی که در ان قرار داده شده است و الگوریتم های مختلف که در آن تعبیه شده است به بهبود کنتراست تصاویر و بهبود کیفیت صدا و تصویر هر چه بیشتر کمک می کند.

یکی از قابلیت های بسیار فوق العاده ای که در تلویزیون کیولد سامسونگ 75Q60A از آن استفاده شده است فناوری 4K Upscaler نام دارد، در صورتی که تصاویر دریافتی از مبدا یا تصاویر اورجینال دارای کیفیت نامطلوب و پایین باشد با استفاده از این قابلیت کیفیت آن تصاویر در حد کیفیت 4K بهبود داده میشود و در نتیجه کاربر هم وارد تصاویری با بالاترین کیفیت ممکن را در خروجی مشاهده خواهد کرد.

برای از بین بردن نویز موجود در تصاویر دیجیتال و آنالوگ نیز به ترتیب از فناوری های Digital Clean View  و Analog Digital View استفاده می‌شود. برای بهبود کیفیت صدا نیز در تلویزیون Q60A سامسونگ سایز 75 اینچ از تکنولوژی Adaptive Sound بهره گرفته می‌شود که کارکرد اصلی آن به این صورت است که ژانر و محتوای در حال پخش از تلویزیون به صورت اتوماتیک تشخیص داده می شود و صدای تلویزیون متناسب با محتوای در حال پخش به صورت اتوماتیک تنظیم میشود. 

سیستم عامل تایزن 75Q60A

سیستم عامل تایزن

سیستم عامل تلویزیون SAMSUNG 75Q60A دارای سیستم عامل تایزن است که دسترسی به منوی ان بسیار اسان است و برنامه های کاربردی مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.شما میتوانید با استفاده از وای فای و بلوتوث دستگاه های خارجی را مانند لپتاپ،تبلت یا گوشی هوشمند خود به تلویزیون متصل کنید و محتوای مورد علاقه خود را در صفحه نمایش بزرگ تر تماشا کنید.

ال ای دی سامسونگ 75Q60A دارای 2 پورت USB و 3 پورت HDMI است.همچنین می توانید با استفاده از دستیار صوتی گوگل و الکسا موجود در تلویزیون برخی از اعمال مربوط به تلویزیون را انجام دهید.میتوانید با استفاده از مرور گر وب تعبیه شده در تلویزی به وب گردی بپردازید و از ان لذت ببرید. 

کیفیت صدا در تلویزیون تلویزیون سامسونگ 75Q60A

کیفیت صدا در تلویزیون تلویزیون سامسونگ 75Q60A

تلویزیون ۷۵ اینچ سامسونگ سری Q60A از کیفیت صدای مطلوبی برخوردار است و صدا را با رسای مناسبی به گوش مخاطب منتقل می کند. سیستم صوتی استفاده شده در این تلویزیون دو کاناله می باشد و این مدل از دو عدد بلندگو تشکیل شده است که هر کدام از بلندگو ها قادر به ایجاد توان صوتی ۱۰ وات می باشد و بنابر این مجموعاً این تلویزیون توان صوتی ۲۰ وات را در خروجی تولید می کند. 

برای اینکه کیفیت صدا در تلویزیون 75Q60A به سطح توقع مخاطبان بیشتر نزدیک شود از تکنولوژی های متفاوتی استفاده شده است. یکی از مهم ترین تکنولوژی های استفاده شده در این مدل Dolby Digital Plus می باشد. با استفاده از فناوری Object Tracking Sound Lite که در این تلویزیون از آن استفاده شده است صدا دقیقاً از جایی که تصویر در حال پخش است،به مخاطب منتقل میشود که این امر سبب می گردد تا صدای زنده و دقیقی از تلویزیون پخش شود.

همچنین اگر به افزایش میزان صدای تلویزیون احتیاج داشته باشید می توانید اقدام به خرید سیستم صوتی یا ساندبار نمایید و برای این منظور در تلویزیون سامسونگ 75Q60A از تکنولوژی h بهره گرفته شده است که باعث می شود صدای بین تلویزیون و سیستم صوتی با همدیگر هماهنگ شود. صدای تلویزیون خود را به گوشی همراه منتقل کرده و از طریق گوشی خود برنامه دلخواهتان را مشاهده کنید که برای این کار از فناوری Tv Sound To Mobile استفاده شده است. 

فناوری صدای تطبیقی ​​در تلویزیون Samsung 75Q60A

فناوری صدای تطبیقی ​​در تلویزیون Samsung 75Q60A

تلویزیون QLED سامسونگ 75Q60A دارای فناوری صدای تطبیقی ​​است. این فناوری از یک پردازنده Quantum Lite برای تنظیم صدای تلویزیون با توجه به محتوای در حال پخش استفاده می کند. فناوری Adaptive Sound در تلویزیون 75Q60A با انتخاب بهترین حالت صدا با توجه به محتوای در حال پخش، حس نشستن در باشگاه را در حین تماشای ورزش تجربه می کند. علاوه بر این در هنگام تماشای فیلم اکشن صدا را از هر طرف خواهید شنید و هیچ یک از جزئیات و دیالوگ ها را از دست نخواهید داد.

ریموت کنترل تلویزیون هوشمند سامسونگ 75Q60A

ریموت کنترل تلویزیون هوشمند سامسونگ 75Q60A

ریموت کنترل جدید سر و صدای زیادی در تلویزیون های 2021 سامسونگ ایجاد کرده است. این ریموت کنترل از نظر ظاهر اصلی و عملکرد دکمه ها تغییر چندانی نکرده است اما شاهد تغییر بسیار جالبی در عمر باتری ها هستیم. این برند استفاده از باتری برای کنترل از راه دور را حذف کرده و در عوض از یک پنل با قابلیت شارژ شدن در بدنه ریموت کنترل استفاده کرده است. به همین دلیل تا حد بسیار زیادی در تولید و استفاده از باتری جلوگیری می‌شود. همچنین کنترل از راه دور جدید سامسونگ عنوان دوستدار محیط زیست را به خود اختصاص داده است.

دو راه برای شارژ پنل کنترل از راه دور جدید وجود دارد:

1- از طریق پورت پایینی ریموت که توسط کابل شارژ می شود.

2- از پنل خورشیدی استفاده کنید که در پشت ریموت کنترل نصب شده و با هر نوع نوری قابل شارژ است.

به لطف این ریموت کنترل جدید و جالب، نیازی به تهیه باتری برای ریموت کنترل نخواهید داشت. ریموت جدید سامسونگ همچنین قابلیت اتصال به سایر دستگاه های خارجی متصل به تلویزیون 75Q60A را دارد و به شما امکان کنترل از راه دور را می دهد.

شما در این صفحه می توانید قیمت تلویزیون سامسونگ 75Q60A را مشاهده کنید. همچنین می توانید آن را با قیمت ارزان، گارانتی (حتی بدون گارانتی) و تضمین اصالت و سلامت کالا از فروشگاه ما خریداری نمایید. در صورتی که به دنبال تلویزیون بهتری برای بازی کردن با کنسول های نسل نهم و تماشای حرفه ای فیلم هستید، بهتر است به سراغ تلویزیون سامسونگ 75Q70A بروید. اما اگر بودجه کافی برای خرید این تلویزیون را ندارید و به دنبال یک تلویزیون ارزان قیمت برای تماشای فیلم و گیمینگ هستید، پیشنهاد ما خرید تلویزیون سامسونگ 75AU9000 است. تلویزیون سامسونگ 75Q60B مدل جدید تر و جایگزین این تلویزیون است که امکانات بیشتری دارد.

مزایا و معایب ال ای دی Q60A سامسونگ سایز 75 اینچ

مزایا

نمایش مناسب رنگ مشکی

اوج روشنایی عالی برای مقابله با تابش خیره‌کننده نور

معایب

عدم پشتیبانی از local dimming

زاویه دید محدود

نظر شما در مورد تلویزیون سامسونگ 75Q60A چیست ؟

از شما مشتریان عزیز فروشگاه اینترنتی دوزین کالا می خواهیم نظرات خود را درباره ی این تلویزیون داخل قسمت نظرات برای ما بنویسید تا دیگر مشتریانی که قصد خرید تلویزیون سامسونگ 75Q60A را دارند با اگهی کامل از مزایا و معایب این محصول آن را خریداری کنند. 

سایت منبع : SAMSUNG

قیمت و خرید تلویزیون سامسونگ 65Q60A

شرکت سامسونگ یکی از با سابقه ترین برندها در زمینه تولید تلویزیون های هوشمند می باشد که هر ساله محصولات جدید خود را  با استفاده از به روزترین فناوری ها روانه بازار می‌کند. یکی از مدل هایی که در سال ۲۰۲۱ توسط این شرکت به بازار جهانی عرضه گردیده است تلویزیون سامسونگ 65Q60A نام دارد که یکی از محبوب ترین مدلهای طراحی شده در سال ۲۰۲۱ می‌باشد.

در این بخش قصد داریم سایز ۶۵ اینچ این محصول را که به اختصار 65Q60A نامیده می شود به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم و خصوصیات و ویژگی های آن را برای شما عزیزان تشریح کنیم. در تلویزیون 65Q60A برای ساخت صفحه نمایش از فناوری QLED استفاده شده است که این صفحه نمایش به نسبت ال ای دی های معمولی از سطح روشنایی بسیار بیشتری برخوردار است و تصاویری که ارائه می دهد دارای کیفیت بسیار بالاتری هستند.

تلویزیون سامسونگ Q60A دارای کیفیت تصویر خروجی 4K نیز می باشد که می تواند جزئیات بسیار فوق العاده ای را از تصاویر به کاربر ارائه دهد. برای پردازش تصاویر در این تلویزیون پردازشگر کوانتومی کمک گرفته شده است که با استفاده از روش های مختلف می تواند به بهبود هرچه بیشتر کیفیت تصاویر کمک کند.

تلویزیون سامسونگ 65Q60A

اگر بدنبال خرید تلویزیون هستید و میخواهید جدید ترین مدل های تمامی شرکت های مطرح از قبیل سامسونگ، ال جی، هایسنس، شیائومی و سونی را بصورت یکجا مشاهده کنید از طریق منو سایت به قسمت تلویزیون و دسته تلویزیون های 2021 مراجعه نمایید.

تلویزیون سامسونگ 65Q60A از کیفیت صدای مطلوبی نیز برخوردار می باشد که برای این منظور از توان صوتی ۲۰ وات در این مدل استفاده شده است که این توان صوتی می‌ تواند صدا را با وضوح مناسبی به کاربر منتقل کند. یکی از ویژگی‌های بسیار منحصر به فردی که در این تلویزیون از آن استفاده شده است قابلیت Triple Protection می‌باشد که این فن‌ آوری جهت مقابله با خطرات احتمالی مانند رعد و برق،رطوبت محیط یا نوسانات برق در این تلویزیون تعبیه شده است.

تلویزیون کیولد سامسونگ 65Q60A همچنین از سیستم عامل اختصاصی تایزن در رابط کاربری خود استفاده کرده است که می تواند امکانات فوق العاده ای را در اختیار کاربران قرار دهد. در رابطه با طراحی این تلویزیون نیز می توان به این نکته اشاره کرد که ضخامت بسیار کمی دارد و زیبایی خاصی را به دکوراسیون داخلی منزل شما می بخشد و همچنین به سادگی قابلیت نصب بر روی دیوار را خواهد داشت. برای اتصال سایر دستگاه های هوشمند به تلویزیون 65Q60A نیز از درگاه های مختلفی استفاده شده است که از جمله مهمترین این درگاه ها می‌توان از درگاه USB و HDMI نام برد. 

طراحی زیبا تلویزیون سامسونگ 65Q60A

طراحی زیبا تلویزیون سامسونگ 65Q60A

تلویزیون سامسونگ 65Q60A دارای طراحی  زیبا و خاص است .ضخامت کم و حاشیه نازک این تلویزیون بسیار برای نصب روی دیوار مناسب است و همچنین گستره دیدی بیشتری در هنگام تماشای برنامه مورد علاقه خود در اختیار شما قرار می دهد. یکی از قابلیت های جذاب تلویزیون 2021 سامسونگ 65Q60A این است که میتوانید در صورت خاموش بودن تلویزیون را به یک قاب هنری بسیار زیبا تبدیل کنید .در صورت تمایل نیز می توانید با نصب پایه ها تلویزیون بدون هیچ گونه لرزشی تلویزیون را روی میز قرار دهید.

فیلم نقد و بررسی کامل تلویزیون کیولد سامسونگ 65Q60A

 

کیفیت تصویر تلویزیون 2021 سامسونگ 65Q60A

کیفیت تصویر تلویزیون 2021 سامسونگ 65Q60A

مهمترین عاملی که می تواند تعیین کند یک تلویزیون دارای کیفیت بالایی میباشد یا خیر، کیفیت تصویر ان است. به عبارت دیگر می توان گفت که کیفیت تصویر یک تلویزیون مهمترین عاملی است که افراد را به خرید تلویزیون متمایل میسازد.

در تلویزیون ۶۵ اینچ سامسونگ Q60A از صفحه نمایش QLED استفاده شده است که با استفاده از فناوری Quantum Dot به کار گرفته شده در این صفحه نمایش، قادر است تصاویری با بالاترین سطح درخشندگی و روشنایی را در صفحه نمایش ایجاد کند و همچنین تصاویری که به کاربر ارائه می دهد، بسیار مشابه تصاویر اصلی آن باشد. جهت افزایش کنتراست موجود در تصاویر از تکنولوژی های مانند Mega Contrast، Contrast Enhancer و Dual LED استفاده شده است که با استفاده از این فناوری ها 65Q60A قادر است جزئیات بسیار دقیق از خروجی را در اختیار کاربر قرار دهد.

همچنین تلویزیون 65Q60A برای اینکه بتواند نور پس زمینه صفحه نمایش را به خوبی کنترل کنند از تکنولوژی Supreme UHD Dimming بهره گرفته است. این تلویزیون همچنین برای بهبود هرچه بیشتر محتوای تصویر فناوری HDR بهره گرفته است که این فناوری از فرمت های رایج HDR10 PRO و HLG پشتیبانی می کند.

همچنین اگر در حال مشاهده تصاویر اکشن یا در حال انجام بازی های بسیار سریع می باشید، نیازی نیست نگران این موضوع باشید که ممکن است تصاویر به صورت تار دیده یا از وضوح آن کاسته شود، برای حل این مشکل طراحان این شرکت در تلویزیون سامسونگ 65Q60A از فناوری Motion Xcelerator استفاده کرده‌ اند که این فناوری با خاموش کردن نور پس زمینه باعث می شود که لرزش تصاویر تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند و خروجی که کاربر مشاهده می کند به صورت واضح و روان در حال پخش باشد. 

پردازشگر قدرتمند Quantum Processor Lite 4K

پردازشگر قدرتمند تلویزیون هوشمند سامسونگ 65Q60A

تلویزیون سامسونگ 65Q60A برای اینکه بتواند جنبه های مختلف تلویزیون از جمله کیفیت صدا و تصویر را تا حد بسیار زیادی بهبود بخشد از یک پردازشگر مجزا استفاده کرده است. در واقع می‌ توان گفت تلویزیون هایی که مجهز به یک پردازشگر مجزا می باشند نسبت به تلویزیون های دیگر از کیفیت تصویر و حتی صدای بسیار مطلوب تری برخوردار می باشد.

در تلویزیون Q60A سامسونگ سایز 65 اینچ از پردازشگر قدرتمند Quantum Processor Lite 4K استفاده شده است این پردازشگر امور مربوط به بهبود کیفیت تصویر و صدا،کنتراست تصاویر و حتی بهبود محتوای HDR را بر عهده دارد. یکی از قابلیت های بسیار جالبی که در این تلویزیون برای بهبود کیفیت صدا از آن استفاده شده است Adaptive Sound نام دارد این تکنولوژی می تواند صدای تلویزیون 65Q60A را با توجه به محتوا و ژانر آن به صورت اتوماتیک و خودکار هماهنگ کرده و در واقع هرآنچه که کاربر از تلویزیون میشنود متناسب برنامه ای می‌ باشد که در حال پخش است.

همچنین در صورتیکه تصاویری که از تلویزیون 65Q60A دریافت می شود دارای کیفیت پایین و نامطلوب باشد و وضوح کافی را دارا نباشد با استفاده از قابلیتی به نام 4K Upscaler کیفیت آن تصاویر در حد کیفیت 4K بهبود داده می شود و در واقع می توان چنین گفت که تصاویری که کاربر از تلویزیون دریافت می کند همواره دارای بالاترین سطح استاندارد ممکن می باشد. 

فناوری صدای تطبیقی ​​در تلویزیون Samsung 65Q60A

فناوری صدای تطبیقی ​​در تلویزیون Samsung 65Q60A

ال ای دی سامسونگ 65Q60A دارای فناوری صدای تطبیقی ​​است. این فناوری از یک پردازنده Quantum Lite برای تنظیم صدای تلویزیون با توجه به محتوای در حال پخش استفاده می کند. فناوری Adaptive Sound در تلویزیون هوشمند سامسونگ 65Q60A با انتخاب بهترین حالت صدا با توجه به محتوای در حال پخش، حس نشستن در باشگاه را در حین تماشای ورزش تجربه می کند. علاوه بر این در هنگام تماشای فیلم اکشن صدا را از هر طرف خواهید شنید و هیچ یک از جزئیات و دیالوگ ها را از دست نخواهید داد.

تکنولوژی Motion Xcelerator

تکنولوژی Motion Xcelerator

"تلویزیون سامسونگ 65Q60A" یک تلویزیون عالی برای تماشای محتوای اکشن و بازی های سریع است. کیفیت تصویر شفاف و حرکت روان بهترین هدیه برای تلویزیون شما خواهد بود. فناوری Motion Xcelerator می‌تواند به‌طور خودکار تعداد فریم‌های محتوا را تخمین بزند و آن‌ها را جبران کند و در نتیجه کیفیت تصویر واضح و عملکرد روان را به همراه داشته باشد. زمان پاسخ سریع به شما این امکان را می دهد که فوراً به بازی واکنش نشان دهید. برای ورود سریعتر به بازی می توانید از حالت Low Automatic Delay (ALLM) استفاده کنید. این حالت با بهینه سازی کنترل پنل بازی را بهبود می بخشد و بازی به قدری روان اجرا می شود که تشخیص تاخیر مشکل خواهد بود. با درج تمام جلوه های ویژه می توانید به راحتی بازی کنید و لذت ببرید.

ویژگی های Super Ultrawide GameView و Game Bar کیفیت بازی را به طور کلی تغییر می دهد، اما به خاطر داشته باشید که در دسترس بودن این ویژگی ها بسته به اندازه و شرایط متفاوت است. در واقع، تلویزیون 65Q60A فضای تماشای بیشتری را فراهم می کند و نسبت های 21:9 و 32:9 را به حداکثر می رساند تا تجربه بازی را به حداکثر برساند. منوی گیم پد تلویزیون SAMSUNG 65Q60A برای اعمال تنظیمات مختلف در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در اینجا می توانید نسبت تصویر، تأخیر ورودی، HDR و هدفون های بی سیم را بررسی کنید. ویژگی Super UltraWide GameView فقط برای بازی های فوق عریض و بازی های رایانه ای در دسترس است.

سیستم عامل تایزن

قابلیت هوشمند بودن تلویزیون سامسونگ 65Q60A

تلویزیون 65Q60A قابلیت های هوشمند بسیاری را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.سیستم عامل این تلویزیون تایزن است.شما میتوانید با استفاده از دستیار های صوتی گوگل و الکسا برخی اعمال مربوط به تلویزیون را  به وسیله صدای هوشمند خود انجام دهید.

یکی از قابلیت های جذاب این تلویزیون Samsung Health که به وسیله ان می توانید زندگی سالم تری را داشته باشید.همچنین میتوانید با استفاده از وای فای و بلوتوث دستگاه های هوشمند خود از جمله لپتاپ،تبلت و گوشی هوشمند خود را به تلویزیون متصل کنید و محتوای مورد علاقه خود را در صفحه نمایش بزرگ تر تماشا کنید. تلویزیون 4K سامسونگ 65Q60A دارای 3 پورت HDMI و 2 پورت USB است .همینطور می توانید با استفاده از مرور گر وب به وب گردی بپردازید و از ان لذت ببرید.

ریموت کنترل تلویزیون هوشمند سامسونگ 65Q60A

ریموت کنترل تلویزیون هوشمند سامسونگ 65Q60A

ریموت کنترل جدید سر و صدای زیادی در تلویزیون های 2021 سامسونگ ایجاد کرده است. این ریموت کنترل از نظر ظاهر اصلی و عملکرد دکمه ها تغییر چندانی نکرده است اما شاهد تغییر بسیار جالبی در عمر باتری ها هستیم. این برند استفاده از باتری برای کنترل از راه دور را حذف کرده و در عوض از یک پنل با قابلیت شارژ شدن در بدنه ریموت کنترل استفاده کرده است. به همین دلیل تا حد بسیار زیادی در تولید و استفاده از باتری جلوگیری می‌شود. همچنین کنترل از راه دور جدید سامسونگ عنوان دوستدار محیط زیست را به خود اختصاص داده است.

دو راه برای شارژ پنل کنترل از راه دور جدید وجود دارد:

1- از طریق پورت پایینی ریموت که توسط کابل شارژ می شود.

2- از پنل خورشیدی استفاده کنید که در پشت ریموت کنترل نصب شده و با هر نوع نوری قابل شارژ است.

به لطف این ریموت کنترل جدید و جالب، نیازی به تهیه باتری برای ریموت کنترل نخواهید داشت. ریموت جدید سامسونگ همچنین قابلیت اتصال به سایر دستگاه های خارجی متصل به تلویزیون سامسونگ 65Q60A را دارد و به شما امکان کنترل از راه دور را می دهد.

کیفیت صدا در تلویزیون سامسونگ 65Q60A

کیفیت صدا در تلویزیون سامسونگ 65Q60A

به جرات می توان گفت کیفیت صدا بعد از تصویر مهمترین فاکتور از مشخصات یک تلویزیون می‌باشد. هر چقدر یک تلویزیون دارای کیفیت تصویر بالایی باشد اما از کیفیت صدای مطلوبی برخوردار نباشد،نمی‌تواند فرد را به خرید ان تلویزیون مجاب کند. اولین طراحان و سازندگان تلویزیون های مختلف سعی دارند از بهترین تکنولوژی های ممکن برای بهبود هر چه بیشتر کیفیت‌ صدا استفاده کنند.

در رابطه با کیفیت صدای تلویزیون QLED سامسونگ 65Q60A می توان به این نکته اشاره کرد که در این تلویزیون از سیستم صوتی دو کاناله استفاده شده است و همچنین این مدل قادر است که توان صوتی ۲۰ وات را در خروجی‌ تولید کند که این میزان خروجی صدا می تواند صدا را با وضوح مناسبی به مخاطب منتقل کند. اما اگر به افزایش میزان صدای تلویزیون احتیاج باشد، کاربر می تواند اقدام به خرید سیستم صوتی یا ساندبار نماید.

در این صورت با استفاده از قابلیت Q-Symphony Lite که در این تلویزیون قرار داده شده است صدای تلویزیون با سیستم صوتی هماهنگ می شود و صدا به صورت همزمان از بلندگوهای تلویزیون و ساندبار یا سیستم صوتی پخش خواهد شد.

تلویزیون 65Q60A همچنین از قابلیت Object Tracking Sound Lite نیز بهره گرفته است که کارکرد اصلی آن به این گونه است که صدا دقیقاً از محلی که تصویر در حال پخش میباشد، به گوش‌ مخاطب می‌ رسد و در نتیجه باعث می شود که صدای واقعی به مخاطب منتقل گردد. 

 شما می توانید در این صفحه قیمت تلویزیون سامسونگ 65Q60A را مشاهده کنید. همچنین می توانید آن را با قیمت ارزان، گارانتی (حتی بدون گارانتی) و تضمین اصالت و سلامت کالا از فروشگاه ما خریداری کنید. در صورتی که به دنبال تلویزیون بهتری برای استفاده حرفه ای مانند بازی کردن و تماشای فیلم هستید، تلویزیون سامسونگ 65Q70A گزینه مناسب تری است. اما در صورتی که بودجه کافی برای خرید این تلویزیون را ندارید و به دنبال تلویزیون ارزان قیمت تری برای تماشای فیلم و بازی کردن هستید، تلویزیون سامسونگ 65AU9000 را به شما پیشنهاد می کنیم. تلویزیون سامسونگ 65Q60B مدل جدید تر و جایگزین این تلویزیون است که امکانات بیشتری دارد.

مزایا و معایب ال ای دی Q60A سامسونگ سایز 65 اینچ

مزایا

نمایش مناسب رنگ مشکی

اوج روشنایی عالی برای مقابله با تابش خیره‌کننده نور

معایب

عدم پشتیبانی از local dimming

زاویه دید محدود

نظر شما در مورد تلویزیون سامسونگ 65Q60A چیست ؟

از شما مشتریان عزیز فروشگاه اینترنتی دوزین کالا می خواهیم نظرات خود را درباره ی این تلویزیون داخل قسمت نظرات برای ما بنویسید تا دیگر مشتریانی که قصد خرید تلویزیون سامسونگ 65Q60A را دارند با اگهی کامل از مزایا و معایب این محصول آن را خریداری کنند. 

سایت منبع : SAMSUNG

قیمت و خرید تلویزیون سامسونگ 55Q60A

یکی از جدیدترین و محبوب ترین مدل های که در سال ۲۰۲۱ توسط شرکت سامسونگ روانه بازار گردید، تلویزیون سامسونگ 55Q60A می باشد که این تلویزیون در پنج سایز متفاوت تولید گردیده است. در این مطلب قصد داریم به طور مفصل راجع به سایز  ۵۵ اینچ که تلویزیون 55Q60A نیز نامیده می‌شود،صحبت کنیم.

در ابتدا باید گفت که تلویزیون سامسونگ Q60A جز ان دسته از تلویزیون ها قرار می گیرد که کیفیت تصویر خروجی آن 4k می باشد.که این کیفیت تصویر از کیفیت هایی مانند Full HD دارای وضوح بسیار بیشتری می باشد. در ساخت صفحه نمایش این تلویزیون نیز از تکنولوژی QLED استفاده شده است که می تواند تصاویر بسیار واقعیتی را در صفحه نمایش به کاربر ارائه دهد.

برای بهبود سطح کیفی تصاویر پخش شده نیز از یک پردازشگر مجزا به نام Quantum Processor Lite 4K استفاده شده است. سیستم صوتی دو کاناله و توان صوتی 20 وات در خروجی باعث می شود که این تلویزیون از کیفیت صدای مطلوبی بهره مند شود. تلویزیون 2021 سامسونگ 55Q60A نسبت به تلویزیون های ال ای دی معمولی دارای کنتراست تصاویر بسیار بهتری می باشد و این برتری را به خاطر وجود فناوری Dual LED در دست دارد.

اگر بدنبال خرید تلویزیون هستید و میخواهید جدید ترین مدل های تمامی شرکت های مطرح از قبیل سامسونگ، ال جی، هایسنس، شیائومی و سونی را بصورت یکجا مشاهده کنید از طریق منو سایت به قسمت تلویزیون و دسته تلویزیون های 2021 مراجعه نمایید.

تلویزیون سامسونگ 55Q60A

همچنین برای این که در تلویزیون سامسونگ 55Q60A صحنه های سریع و خشن به صورت روان و بدون تاری اجرا شود از فناوری Auto Motion Plus کمک گرفته شده است. رابط کاربری این تلویزیون نیز از سیستم عامل تایزن استفاده می کند که از جمله سیستم عامل های‌ محبوب در میان تلویزیون های مختلف به شمار می‌رود.

با خرید تلویزیون سامسونگ سری Q60A که از قابلیت Remote Access بهره می‌ گیرد، شما میتوانید با استفاده از این قابلیت به سادگی کامپیوتر خود را از راه دور به تلویزیون هوشمند متصل کنید و فعالیت ها و کارهای مورد نیاز خود را از این طریق انجام دهید. ال ای دی سامسونگ 55Q60A همچنین به قابلیت جستجوی صوتی نیز مجهز شده است که با استفاده از این قابلیت می توان از طریق صدا کارهای مورد نظر خود را به سادگی‌ هرچه تمام تر انجام داد. این تلویزیون را می توان بر روی دیوار نیز نصب کرد. 

طراحی زیبا و بی نظیر تلویزیون QLED سامسونگ 55Q60A

طراحی زیبا تلویزیون سامسونگ 55Q60A

طراحی خاص و زیبای این تلویزیون توجه بسیاری را به خود جلب کرده است تلویزیون 55Q60A با ضخامت باریک و حاشیه کم از حواس پرتی شما هنگام محتوای مورد علاقه تان جلوگیری می کند و گستره دید بیشتری را در اختیار شما قرار میدهد.

همچنین به علت ضخامت کم بسیاری برای نصب روی دیوار مناسب است و دکوراسیون خاصی را به منزل شما می دهد.همچنین در صورت خاموش بودن تلویزیون سامسونگ 55Q60A می توانید ان را به شکل یک قاب زیبا دراوردید و منزل خود را به یک موزه هنری تبدیل کنید .در صورت تمایل نیز می توانید با نصب پایه ها به تلویزیون ان را بدون هیچ گونه لرزشی روی میز قرار دهید و از تماشای برنامه یا فیلم مورد علاقه  خود لذت ببرید.

فیلم نقد و بررسی کامل تلویزیون کیولد سامسونگ 55Q60A

 

کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ 55Q60A

کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ 55Q60A

می توان گفت که نقطه عطف تلویزیون های سری Q60A استفاده از تکنولوژی پیشرفته QLED در ساخت صفحه نمایش آن می باشد که به نسبت ال ای دی های معمولی می‌تواند تصاویر به شدت جذاب تر و زنده تری را در اختیار کاربر قرار دهند. کیفیت تصویر خروجی‌ این تلویزیون از نوع 4K می باشد که می تواند تا ۴ برابر کیفیت تصویر بهتری نسبت به تصاویر HD و Full HD را از خود ارائه دهد.

همچنین تلویزیون هوشمند سامسونگ 55Q60A دارای رزولوشن تصویر 2160*3840 پیکسل می باشد که می تواند به طور فوق‌ العاده ای جزئیات تصاویر را در صفحه نمایش به کاربر نشان دهد. در این تلویزیون همچنین از فناوری Quantom Dot استفاده شده است،این فناوری باعث می شود رنگ هایی که در صفحه نمایش نشان داده می شود، بسیار جذاب تر و زنده تر باشد و به رنگ های اصلی و اورجینال نزدیک تر باشد.

تلویزیون سامسونگ 55Q60A از نور پس زمینه در صفحه نمایش خود استفاده می کنند و برای این منظور از قابلیت Dual LED بهره گرفته است که در واقع به جای استفاده از یک عدد ال ای دی از دو ال ای دی استفاده شده است. یکی از ال ای دی ها مختص نمایش رنگ های سرد می باشد و ال ای دی دیگر برای نمایش رنگ های گرم و جذاب استفاده خواهد شد.

همین امر سبب می شود که کنتراست تصاویری که در صفحه نمایش نشان داده می شود بسیار بالاتر رفته و کاربر این حس را داشته باشد که به صورت  فیزیکی در صحنه حضور دارد و در حال تجربه آن حس می باشد.

پنلی که در تلویزیون 55Q60A قرار داده شده است از نوع VA می باشد که این پنل زاویه دید گسترده ای را در اختیار کاربر قرار می دهد به این معنا که اگر کاربر در هر زاویه ای نسبت به تلویزیون قرار گرفته باشد بدون افت کیفیت و پایین آمدن وضوح تصویر ،خروجی را در صفحه نمایش مشاهده کند. 

پردازشگر Quantum Processor Lite 4K

پردازشگر تلویزیون 2021 سامسونگ 55Q60A

طراحان و سازندگان تلویزیون سامسونگ 55Q60A برای بالا بردن قدرت و کیفیت تصویر از پردازنده به نام Quantum Processor Lite 4K استفاده کردند که این پردازشگر با استفاده از الگوریتم های مانند یادگیری عمیق و همچنین هوش مصنوعی که در آن قرار داده شده است، قادر است تلویزیون را از جنبه‌های مختلف ارتقا دهد.

برای مثال برای ارتقای کیفیت صدای تلویزیون 4K سامسونگ 55Q60A از فناوری Adaptive Sound بهره گرفته شده است این فناوری می‌تواند محتوای برنامه در حال پخش را به صورت خودکار و اتوماتیک تشخیص داده و با توجه به آن ژانر‌ و محتوا ، صدای تلویزیون را تنظیم می‌کند.

از جمله حالت های صدایی که در تلویزیون 55 اینچ سامسونگ Q60A وجود دارد می‌ توان به حالت طبیعی (Natural Mode Support) و حالت فیلم (Film Mode) اشاره داشت که می توانند جلوه خاصی را به صدای تلویزیون ببخشند. همچنین در صورتیکه کیفیت تصاویر دریافتی از تلویزیون دارای وضوح پایین باشد با استفاده از فناوری به نام 4K Upscaling کیفیت آن تصاویر در حد کیفیت 4K افزایش داده می‌شود و در نتیجه کاربران هیچگونه نگرانی از بابت پایین بودن کیفیت تصاویر نخواهد داشت.

همچنین در صورتی که کاربر در حال مشاهده فیلم های اکشن یا بازی های کنسولی سریع باشد نیازی نیست از بابت تار شدن تصاویر یا پایین آمدن کیفیت آن نگران شوند، طراحان این مدل برای حل این مسئه از قابلیت Motion Xcelerator استفاده کردند در نتیجه استفاده از این فناوری تصاویر به صورت شفاف و روان از صفحه نمایش به کاربر ارائه خواهد شد. 

ویژگی های بازی در تلویزیون سامسونگ 55Q60A

ویژگی های بازی در تلویزیون جدید سامسونگ 55Q60A

 

تلویزیون 55Q60A از ویژگی ها و فناوری های بازی پشتیبانی می کند تا بازی را لذت بخش تر کند. اگرچه این تلویزیون قابل مقایسه با تلویزیون های بازی نیست و نمی توان آن را تلویزیون بازی نامید، اما معمولاً انتظارات شما را برآورده می کند. تلویزیون Q60A سامسونگ سایز 55 اینچ دارای درگاه HDMI 2.0 است و از خروجی ویدیو 4K @ 60 هرتز پشتیبانی می کند. اما سامسونگ از فناوری جدید خود به نام Motion Xcelerator در این تلویزیون استفاده می کند.

این فناوری تجربه ای مشابه 4K در تصویر 120 هرتز را به شما می دهد و صحنه ها را روان و بدون لرزش نشان می دهد. "تلویزیون سامسونگ 55Q60A" حالت بازی خودکار یا فناوری ALLM وجود دارد. این ویژگی تاخیرهای ورودی را هنگام اتصال تلویزیون به کنسول های بازی پلی استیشن و ایکس باکس به حداقل می رساند و می توانید بازی ها را با دقت بیشتری انجام دهید. هرچه Input Lag کمتر باشد، بازی لذت بیشتری خواهد داشت. Game Motion Plus در حالت بازی نیز فعال می شود تا صحنه های اکشن و سریع بازی را کاملا صاف و واضح ببینید.

تلویزیون کیولد سامسونگ 55Q60A دارای ویژگی Super Ultrawide GameView است و به شما امکان می دهد وضوح صفحه نمایش بازی هایی را که از قابلیت های فوق عریض پشتیبانی می کنند، تنظیم کنید. سامسونگ این تلویزیون را به منوی Game Bar مجهز کرده است، بنابراین می توانید تنظیمات بازی را به صورت دستی نیز کنترل کنید.

تکنولوژی Motion Xcelerator

تکنولوژی Motion Xcelerator

 

تلویزیون سامسونگ 55Q60A دارای فناوری Motion Xcelerator است. این فناوری اجازه می دهد تا تصاویر متحرک کاملا صاف و شفاف نمایش داده شوند. فناوری Motion Xcelerator برای کاهش لرزش تصویر در تلویزیون Q60A سامسونگ استفاده می شود. تکان دادن تصویر در صحنه های اکشن یا سریع به این دلیل است که پیکسل ها مستثنی نیستند. فناوری Motion Xcelerator نور پس زمینه را خاموش می کند تا صحنه ها بدون لرزش نمایش داده شوند. بنابراین تصاویر به صورت روان توزیع شده و از تار شدن آن جلوگیری می شود.

کیفیت صدا تلویزیون 55 اینچ سامسونگ Q60A

کیفیت صدا تلویزیون 55 اینچ سامسونگ Q60A

در رابطه با کیفیت صدای تلویزیون 55Q60A می توان به این نکته اشاره کرد که صدای آن در حد مطلوبی رضایت کاربران را به ارمغان میاورد. سیستم صوتی این تلویزیون دو کاناله می باشد و توان صوتی ان ۲۰ وات است.

این تلویزیون از دو عدد بلندگو تشکیل شده است که هر کدام از آنها توان صوتی ۱۰ وات را به خروجی منتقل می کند. در صورتی که به افزایش میزان صدای تلویزیون احتیاج پیدا کردید می‌توانید یک‌ سیستم صوتی مجزا یا ساندبار را تهیه کنید و در صورت وقوع این امر در تلویزیون SAMSUNG 55Q60A قابلیتی به نام Q-Symphony را دارا می باشد که صدای بین تلویزیون و سیستم صوتی رو هماهنگ می کند.

تلویزیون ۵۵ اینچ سامسونگ سری Q60A را می توان به تلفن همراه نیز متصل کرد و با استفاده از قابلیت Tv Sound To Mobile می‌توانید صدای تلویزیون را به گوشی منتقل کرده و از طریق تلفن همراه خود برنامه مورد علاقه تان را گوش دهید.این مدل همچنین مجهز به فناوری Object Tracking Sound می باشد که باعث می شود صدا دقیقاً از جایی پخش شود که تصویر در آنجا تولید می گردد.

برای بهبود صدای دیالوگ های پخش شده از تلویزیون نیز از تکنولوژی Dialog Enhancement استفاده و بهره گرفته شده است. داشته باشید آهنگ مورد علاقه خود را از تلفن همراه بر روی تلویزیون پخش کنید، با استفاده از بلوتوث و فناوری Sound Mirroring به سادگی هر چه تمام تر می توانید این کار را انجام دهید. برای بهبود هرچه بیشتر تصاویر و واضح تر رسیدن ان به مخاطب از Dolby Digital Plus استفاده شده است. 

ریموت کنترل تلویزیون هوشمند سامسونگ 55Q60A

ریموت کنترل تلویزیون هوشمند سامسونگ 55Q60A

ریموت کنترل جدید سر و صدای زیادی در تلویزیون های 2021 سامسونگ ایجاد کرده است. این ریموت کنترل از نظر ظاهر اصلی و عملکرد دکمه ها تغییر چندانی نکرده است اما شاهد تغییر بسیار جالبی در عمر باتری ها هستیم. این برند استفاده از باتری برای کنترل از راه دور را حذف کرده و در عوض از یک پنل با قابلیت شارژ شدن در بدنه ریموت کنترل استفاده کرده است. به همین دلیل تا حد بسیار زیادی در تولید و استفاده از باتری جلوگیری می‌شود. همچنین کنترل از راه دور جدید سامسونگ عنوان دوستدار محیط زیست را به خود اختصاص داده است.

دو راه برای شارژ پنل کنترل از راه دور جدید وجود دارد:

1- از طریق پورت پایینی ریموت که توسط کابل شارژ می شود.

2- از پنل خورشیدی استفاده کنید که در پشت ریموت کنترل نصب شده و با هر نوع نوری قابل شارژ است.

 

به لطف این ریموت کنترل جدید و جالب، نیازی به تهیه باتری برای ریموت کنترل نخواهید داشت. ریموت جدید سامسونگ همچنین قابلیت اتصال به سایر دستگاه های خارجی متصل به تلویزیون 55Q60A را دارد و به شما امکان کنترل از راه دور را می دهد.

سیستم عامل تایزن

قابلیت اسمات تلویزیون سامسونگ 55Q60A

تلویزیون سامسونگ 55Q60S دارای سیستم عامل تایزن است که دسترسی به منوی ان بسیار اسان است و برنامه های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد که شما می توانید با استفاده از قابلیت  SmartThings دستگاه های سازگار با تلویزیون را به راحتی به تلویزیون متصل کنید. 

همچنین می توانید با ستفاد از دستیار صوتی گوگل و الکسا برخی از اعمال مربوط به تلویزیون خود را انجام دهید . تلویزیون 55Q60A دارای 3 عدد پورت HDMI و 2 عدد پورت USB است .همینطور می توانید با استفاده از بلوتوث و وای فای دستگاه های هوشمند خود را از جمله لپتاپ،تبلت یا گوشی خود را به تلویزیون وصل کنید و محتوای مورد علاقه خود را در صفحه نمایش بزرگ تر تماشا کنید یا با استفاده از مرور گر وب تعبیه شده در تلویزیون از وب گردی خود لذت ببرید.

شما در این صفحه می توانید قیمت تلویزیون سامسونگ 55Q60A را مشاهده کرده و نسبت به خرید آن با قیمت ارزان، گارانتی (حتی بدون گارانتی) و تضمین اصالت و سلامت کالا از فروشگاه ما اقدام نمایید. در صورتی که به دنبال یک تلویزیون بهتر برای بازی و تماشای فیلم هستید، بهتر است به سراغ تلویزیون سامسونگ 55Q70A بروید. اما در صورتی که به دنبال تلویزیون ارزان قیمت تری برای تماشای فیلم و گیمینگ هستید، تلویزیون سامسونگ 55AU9000 می تواند گزینه مناسبی باشد. تلویزیون سامسونگ 55Q60B مدل جدید تر و جایگزین این تلویزیون می باشد که امکانات بیشتری دارد.

مزایا و معایب ال ای دی Q60A سامسونگ سایز 55 اینچ

مزایا

نمایش مناسب رنگ مشکی

اوج روشنایی عالی برای مقابله با تابش خیره‌کننده نور

معایب

عدم پشتیبانی از local dimming

زاویه دید محدود

نظر شما در مورد تلویزیون سامسونگ 55Q60A چیست ؟

از شما مشتریان عزیز فروشگاه اینترنتی دوزین کالا می خواهیم نظرات خود را درباره ی این تلویزیون داخل قسمت نظرات برای ما بنویسید تا دیگر مشتریانی که قصد خرید تلویزیون سامسونگ 55Q60A را دارند با اگهی کامل از مزایا و معایب این محصول آن را خریداری کنند. 

سایت منبع : SAMSUNG

خرید تلویزیون اولد سونی 55A80J

یکی از محصولات این شرکت تلویزیون سونی 55A80J است که با داشتن کیفیت تصویر 4K توانایی بسیار در نشان دادن تصاویر با کیفیت بالا و کنتراست فوق العاده دارد.این تلویزیون دارای صفحه نمایش 55 اینچی و رزولوشن تصویر 3840*2160 می باشد. تلویزیون 55A80J این محصول مجهز به فناوری XR است که قادر است تصاویر را با سرعت بسیار زیاد پردازش کرده و می تواند تصاویر دارای نویز را شناسایی کند و نویز آنها را بگیرد و با کیفیت بالا ارائه دهد.

این پردازشگر اولین پردازشگر Cognitive استفاده شده در تلویزیون هاست که شرکت سونی از آن استفاده کرده است.در این محصول فناوری های زیادی وجود دارد که به معرفی برخی از آنها می پردازیم به کمک ویژگی XR Color و تکنولوژی صفحه XR Triluminos Pro طیف گسترده تری از رنگ ها پوشش داده شده و قابلیت تولید رنگ های دقیق و طبیعی تر فراهم آمده است. تکنولوژی XR OLED Contrast می تواند کنتراست تلویزیون Sony 55A80J را نسبت به محتوای در حال پخش بهبود ببخشد.

با استفاده از ویژگی XR Clarity و قدرت پردازش بالای پردازشگر، تصاویر در صحنه شناسایی شده و بافت های از دست رفته تصویر بازسازی می شوند تا شاهد تصاویر واضح با جزئیات بالا باشید. قابلیت XR Motion نیز جهت نمایش هرچه روان تر صحنه ها خواهد بود.

اگر بدنبال خرید تلویزیون هستید و میخواهید جدید ترین مدل های تمامی شرکت های مطرح از قبیل سامسونگ، ال جی، هایسنس، شیائومی و سونی را بصورت یکجا مشاهده کنید از طریق منو سایت به قسمت تلویزیون و دسته تلویزیون های 2021 مراجعه نمایید.

تلویزیون سونی 55A80J

اما اگر در حال تماشای محتوایی با صحنه های سریع هستید، تکنولوژی XR Motion Clarity قادر است آن صحنه ها را واضح و روان نمایش دهد تا جزئیات بیشتری را ببینیدوجود فناوری HDR بر توانایی تلویزیون سونی A80J در ارائه تصاویری زیبا افزوده است. این محصول از تکنولوژی Dolby Atmos پشتیبانی کرده تا محتواهایی که دارای این فرمت سینمایی و فراگیر هستند را پخش نماید.این محصول مجهز به دو بلندگو از جنس Bass Reflex است.

شرکت سونی از سیستم عامل آندروید نسخه برای تلویزیون سونی 55A80J استفاده کرده است. به طوری که توانایی خلق محیطی بسیار عالی و پر کاربرد را برای کاربر فراهم می کند. با استفاده از این سیستم عامل کاربر می تواند از طیف وسیعی از نرم افزارها استفاده کند. با ویژگی Living Decor کاربر خواهد توانست از تلویزیون به عنوان قاب عکس استفاده کند.

برخورداری از ویژگی های HDMI 2.1، ALL، VRR و نرخ بروز رسانی تصویر 120 هرتز باعث شده تا آن را بتوان مناسب بازی و اتصال به کنسول های نسل نهمی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس هم در نظر گرفت. ویژگی های هوشمندی مثل دریافت فرمان صوتی، پشتیبانی از دستیار صوتی گوگل، کروم کست داخلی، پشتیبانی از Airplay 2 تنها بخشی از ویژگی های تلویزیون 55A80J اسمارت به حساب می آیند. 

فناوری TRILUMINOS 

فناوری TRILUMINOS

تلویزیون سونی 55A80J مجهز به فناوری TRILUMINOS است که توانایی ارائه بسیاری از رنگها را به صورت طبیعی و با وضوح بالا دارد که کیفیت و کنتراست بالایی را به تصاویر خروجی این تلویزیون بخشیده است. این تکنولوژی وظیفه تولید طیف گسترده ای از رنگ ها را دارد و باعث واقعی تر شدن تصاویر می شود. تلویزیون هایی که دارای این تکنولوژی یا تکنولوژی های مشابه آن برای تولید طیف گسترده ای از رنگ ها هستند، محتوای HDR را واقعی تر و با کیفیت تر نمایش می دهند.

تکنولوژی XR Triluminos Pro رنگ ها را در پالت رنگ بزرگتری نمایش می دهد و سایه ها و رنگ های نزدیک به هم را دقیق تر نمایش می دهد و به این ترتیب عمق تصاویر به صورت خودکار افزایش پیدا می کند. این تکنولوژی در کنار پردازشگر قدرتمند و صفحه نمایش با کیفیت سونی، رنگ ها را بسیار زنده و واقعی نمایش می دهد. این تکنولوژی باعث می شود تا رنگ گل ها، سایه ها، بافت آنها و عمق تصویر بهبود یافته و همه چیز واقعی تر به نظر برسد.

فیلم نقد و بررسی کامل تلویزیون اولد سونی 55A80J


 

کیفیت صفحه نمایش 4K

کیفیت صفحه نمایش 4K

تلویزیون 2021 سونی 55A80J دارای کیفیت مناسبی در نشان دادن تصاویر دارند. فناوری های مخصوص نمایش تصویر در این محصول به خوبی عمل می کنند و تصویر را با کیفیت و کنتراست بالا نشان می دهند. تلویزیون سونی A80J دارای کیفیت قطعه های تولیدی بوده و از فناوری های و قابلیت های بالایی برخوردارند. این تلویزیون می تواند تصاویر را با کیفیت بالایی در اختیار کاربر قرار دهد.

پردازش XR Clarity شامل تکنولوژی XR 4K Upscaling، XR HDR Remaster و XR Super Resolution است و وظیفه ارتقاء تصاویر به 4K  را دارند و نویز تصاویر را نیز از بین می برند و بافت آنها را بهبود می بخشند. یکی دیگر از وظایف این پردازشگر، پردازش XR Color می باشد که شامل تکنولوژی XR Triluminos Pro و XR Smoothing است و وظیفه تولید طیف گسترده ای از رنگ ها و بهبود رنگ ها را به عهده دارند.

به طوری که در تصاویر خروجی این محصول، جزئیات به خوبی مشهود بوده و کاربر توانایی مشاهده طیف وسیعی از رنگها را داراست. پردازنده قوی این سیستم این قابیلت را دارد که تصاویر با کیفیت پایین را شناسایی کند و پس از تقویت آنها، به صورت 4K نمایش دهد. تلویزیون سونی 55A80J داری صفحه نمایش 55 اینچی بوده و دارای رزولوشن 3840*2160 می باشد. این محصول از کیفیت تصاویر 4K پشتیبانی می کند و دارای کیفیت و کنتراست بالایی در ارائه تصاویر می باشد.

تصاویر فوق العاده در تلویزیون OLED سونی 

تصاویر فوق العاده در تلویزیون OLED سونی

این فناوری توسط پردازنده قوی این سیستم که Cognitive Processor XR است کنترل می شود. این پردازنده دارای ویژگی های جالبی است و این فناوری توانایی تشخیص بافت، رنگ و کنتراست تصاویر را داراست و می تواند آنها را شناسایی کرده و در نهایت با بهبود این تصاویر آنها را با کیفیت نزدیک به 4K پخش می کند. تلویزیون اولد سونی 55A80J با استفاده از فناوری های پردازش XR Contrast بر روی کنتراست تصاویر تاثیر گذار است.

پردازش XR Clarity برای ارتقاء و بهبود وضوح تصاویر به 4K استفاده می شود و شامل تکنولوژی XR 4K Upscaling برای افزایش رزولوشن تصاویر، تکنولوژی XR    HDR Remaster برای تشخیص عناصر و اشیاء موجود در تصویر و بهبود رنگ، کنتراست و عمق آنها و تکنولوژی XR Super Resolution برای بهبود بافت عناصر موجود در تصویر و کاهش نویز آنها می باشد.

پردازش XR Color شامل تکنولوژی XR Triluminos Pro برای تولید طیف گسترده ای از رنگ ها و تکنولوژی XR Smoothing برای نمایش صاف و یکدست رنگ های گرادینت و جلوگیری از بند بند شدن آنها می باشد. پردازش XR Motion برای افزایش وضوح و جلوگیری از تاری صحنه های اکشن و سریع می باشد و اینکار را به کمک تکنولوژی XR Motion Clarity انجام می دهد.

استاندارد HDR در تلویزیون 2021 سونی 55A80J

استاندارد HDR در تلویزیون 2021 سونی 55A80J

تلویزیون 55 اینچ سونی A80J دارای فناوری Object-based HDR remaster برخوردار است. تلویزیون هوشمند سونی 55A80J دارای فناوری HDR است به طوری که در سالهای اخیر از این فناوری به عنوان استانداردی برای نمایش کیفیت تلویزیون های هوشمند استفاده شده است. با استفاده از این فناوری تلویزیون می تواند محتوای HDR را به نحو احسن و با کیفیت بسیار بالا نمایش دهد.

این در حالی است که با استفاده از این فناوری تلویزیون 55A80J می تواند در نشان دادن صحنه های با کیفیت و وضوح بالا، به صورت عالی عمل کرده و صحئه های را عمق رنگ بالا و با کنتراست خیلی خوب به نمایش بگذارد. با این فناوری تلویزیون سونی 55A80J  قادر است رنگ صفحه نمایش را زیاد کرده و در نشان دادن صحنه های دارای تاریکی بسیار خوب عمل نماید.

گواهی IMAX بهبود یافته

گواهی IMAX بهبود یافته در تلویزیون سونی 55A80J

 

تلویزیون های حرفه ای سونی در سال 2021 به گواهی IMAX Enhanced مجهز شده اند. تلویزیون هایی که این گواهی را دارند کیفیت صدا و تصویر عالی را در اختیار کاربر قرار می دهند. تلویزیون 55A80J اولد با مجهز شدن به کیفیت تصویر 4K HDR و پردازنده قدرتمند XR و همچنین فناوری پیشرفته در کیفیت صدا و تصویر، صحنه های واقعی را به نمایش می گذارد. همچنین شما را در فیلم ها و بازی ها غرق می کند و صدای فراگیر و سه بعدی را با کیفیت بسیار خوب تولید می کند. گواهینامه پیشرفته IMAX کیفیت تصویر و صدا را برای شما تضمین می کند.

طراحی خاص در تلویزیون سونی 55A80J

طراحی خاص در تلویزیون سونی 55A80J

تلویزیون 4K سونی 55A80J دارای سنسور نور یا Light Sensor است و روشنایی صفحه نمایش را با توجه به شرایط نوری و به صورت خودکار تنظیم می کند. به این ترتیب مهم نیست که در روز یا شب به تماشای تلویزیون می پردازید، در هر شرایط نوری روشنایی صفحه نمایش مناسب و کیفیت تصویر عالی را تجربه خواهید کرد. از نظر طراحی، این تلویزیون دارای پایه های دو شاخه باریک در دو طرف تلویزیون است. با اینکه این پایه ها از طراحی باریکی برخوردار هستند اما به خوبی از تلویزیون 55A80J نگهداری می کنند.

این پایه ها قابل تنظیم در دو حالت مختلف هستند و شما می توانید با توجه به اندازه میز تلویزیون خود آنها را تنظیم نمایید..این حاشیه های باریک به کاربر کمک می کند در هنگام تماشای تلویزیون تمرکز خود را حفظ کند. "تلویزیون سونی 55A80J" همانند دیگر محصولات شرکت سونی دارای طراحی خارق العاده و منحصر به فردی است که در انتخاب توسط کاربر بسیار تاثیر گذار است. این دستگاه از تیونر DVB-T/T2 بهره مند است و قابلیت پشتیبانی از از شبکه دیجیتال را داراست.

از طریق پورتهای USB و HDMI کاربر می تواند به سایر دستگاه های موجود در خانه متصل شده و از آنها استفاده کند. از ویژگی های بسیار پرطرفدار تلویزیون 55A80J این است که این محصول را می توان روی دیوار نیز نصب کرد و با طراحی شیک آن به خوبی با دکوراسیون منزل ست می شود. این محصول دارای حالت های مختلفی است و می توان از آن به عنوان تابلو استفاده نمود. تلویزیون A80J سونی سایز 55 اینچ دارای رنگ مشکی بوده و به راحتی با دیگر محصولات موجود در منزل و یا دکوراسیون داخلی ست می شود.

سیستم عامل اندروید در تلویزیون هوشمند سونی 55A80J

سیستم عامل اندروید در تلویزیون هوشمند سونی 55A80J

تلویزیون سونی 55A80J از سیستم عامل آندروید نسخه 10 پشتیبانی می کند. همانطور که می دانید شرکت سونی در تلویزیون های با کیفیت و سطح بالای خود از سیستم عامل آندروید استفاده می کند. تلویزیون های آندرویدی از بهترین تلویزیون های دنیا هستند و کارایی بالا و دسترسی به نسبت آسانی دارند.

این سیستم عامل نسبت به سیستم عامل های قدیمی تر بسیار پر سرعت شده و توان اجرای دستورات ورودی را با سرعت بسیار بالایی داراست. ال ای دی سونی 55A80J از دستورات صوتی پیروی می کند و به دستیار صوتی گوگل مجهز است. علاوه بر اینها از دستیار صوتی از دستیار صوتی آمازون (الکسا) وGoogle Home نیز پشتیبانی می کند.

ریموت کنترل جادویی در تلویزیون 55 اینچ سونی A80J

ریموت کنترل جادویی در تلویزیون 55 اینچ سونی A80J

تلویزیون OLED سونی 55A80J دارای ریموت کنترل همه کاره است که کاربر می تواند بسیاری از کارها را با استفاده از آن انجام دهد. ریموت کنترل هوشمند این محصول آن را از دیگر محصولات متمایز می کند. کاربر می تواند به راحتی و فقط با فشردن یک دکمه ادامه فیلم یا ویدئو مورد نظر خود را مشاهده کند و یا محتوای مورد نظر خود را پیدا کند. با استفاده از این ریموت کنترل می تواند سایر دستگاه های متصل به تلویزیون را کنترل کرد.

دکمه های آن به گونه ای طراحی شده که کار کردن با آن بسیار راحت است. ریموت کنترل دارای دکمه های اختصاصی برای اجرا برنامه های Netflix و You Tube می باشد..همانطور که گفته شد تلویزیون 55A80J توانایی پردازش دستورات صوتی را با بهترین نحو ممکن داراست.

این محصول مجهز به میکروفن داخلی ست و کاربر می تواند بدون استفاده از ریموت کنترل آن را مدیریت و کنترل کند. تلویزیون سونی 55A80J مجهز به دستیار صوتی گوگل است و امکاناتی مانند جستجوی صوتی، تغییر کانال، تنظیم میزان بلندی صدا و اجرای برنامه ها را در اختیار کاربر قرار می دهد.

دستیار صوتی Google Assistant  نسبت به سایر دستیار های صوتی از امکانات بیشتری برخوردار است. کاربر می تواند به اینترنت متصل شده و با فشار دادن یک دکمه بر روی ریموت کنترل از توانایی های Google Assistant استفاده کند.

ویژگی های صدا در تلویزیون سونی 55A80J

ویژگی های صدا در تلویزیون سونی 55A80J

تلویزیون فورکی سونی 55A80J دارای قدرت صدایی بسیار خوب با کیفیت بالا می باشد. علاوه بر داشتن تصاویری با کیفیت و کنتراست بالا، این محصول از صدایی بسیار رسا و طبیعی نیز برخوردار است. مجهز به سیستم صوتی آکوستیک Acoustic Multi-Audio می باشد و توانایی تولید صدای فراگیر و هیجان انگیز را دارد. بلندگوهای این تلویزیون در پشت صفحه نمایش تعبیه شده اند و با لرزش صفحه نمایش صداها را تولید می کنند.

شرکت سونی تلویزیونهای سال 2021 را به بلندگوهای جدیدی که از نوع Bass Relax است مجهز کرده که توانایی زیادی در تولید صدایی با کیفیت بالا دارند. همچنین به کمک فناوری Clear Phase  فرکانس صداها را بهبود بخشیده تا کاربر صدای با کیفیت تری را از بلندگوهای این تلویزیون بشنود. به کمک فناوری Dolby Atmos صداها از همه جهات پخش شده که بر گیرایی محتوای ارائه شده بسیار اهمیت دارد.

این محصول دارای فناوری Dolby Vision  و Dolby Atmos  است. با این فناوری های توانایی زیادی در خلق صدایی همه گیر و جذاب دارند و با کمک فناوری HDR در نشان دادن طبیعی صحنه ها نهایت لذت را برای کاربر به دنبال داشته است. تلویزیون 55A80J دارای صدای آکوستیک و بلند است که در عین حال بسیار همهگیر و رسا می باشد. این محصول صدایی با کیفیت تولید می کند و برای مکانهایی با ابعاد بزرگ و متوسط توصیه می شود.

شما در این صفحه می توانید قیمت تلویزیون سونی 55A80J را مشاهده کرده و نسبت به خرید آن به صورت مستقیم، با قیمت ارزان، گارانتی و ضمانت اصالت کالا از فروشگاه ما اقدام نمایید. اگر به دنبال تلویزیون بهتری هستید می توانید به سراغ تلویزیون سونی 55A90J بروید، اما اگر به تلویزیونی با صفحه نمایش ال ای دی و کیفیت تصویر 8K نیاز دارید، پیشنهاد ما تلویزیون سونی Z9J می باشد. مدل جدیدتر و جایگزین تلویزیون 55A80J، تلویزیون سونی 55A80K است که به تازگی وارد بازار شده است.

مزایا و معایب تلویزیون سونی 55A80J

مزایا

نسبت کنتراست بی‌نهایت

زاویه دید بی‌نظیر

زمان پاسخگویی بسیار سریع

معایب

در اتاق‌هایی با روشنایی زیاد ممکن است به اندازه‌ی کافی روشن نشود

احتمال پیکسل سوختگی (در تمام تلویزیون‌های OLED احتمال پیکسل سوختگی وجود دارد. در مورد این احتمال می‌توانید با یک کلیک در اینجا بیشتر بخوانید.)

نظر شما در مورد تلویزیون سونی 55A80J چیست ؟

از شما مشتریان عزیز فروشگاه اینترنتی دوزین کالا می خواهیم نظرات خود را درباره ی این تلویزیون داخل قسمت نظرات برای ما بنویسید تا دیگر مشتریانی که قصد خرید تلویزیون سونی 55A80J را دارند با اگهی کامل از مزایا و معایب این محصول آن را خریداری کنند. 

سایت منبع : SONY

قیمت و خرید تلویزیون اولد سونی 65a90j

یکی از محصولات شرکت سونی در سال 2021 تلویزیون سونی 65A90J است. این محصول مجهز به فناوری 4K X-Reality Pro است که قادر است تصاویر را با سرعت بسیار زیاد پردازش کند و نقش بالایی در نشان دادن تصاویر با کیفیت بالا ایفا می کند و همچنین قادر است نویز تصاویر را گرفته و به خوبی آنها را به نمایش بگذارد. تلویزیون 65A90J دارای صفحه نمایش OLED و 65 اینچی بوده و رزولوشن تصویر 3840*2160 می باشد.

شرکت سونی از پردازشگر Cognitive XR  برای تلویزیون سونی A90J استفاده کرده است، این پردازشگر بسیار با کیفیت بوده به طوری که تصاویر، صحنه ها و صداها را به شکلی که انسان می بینید و می شنود، پردازش می کند تا همه چیز به واقعی ترین شکل ممکن پخش شود که از پردازنده های جدید این شرکت می باشد و دارای تغییرات قابل ملاحظه ای در پردازش تصاویر نسبت به نسخه های قبل می باشد. وجود فناوری HDR بر توانایی این محصول در ارائه تصاویری زیبا افزوده است.

علاوه بر نشان دادن تصاویر با وضوح قابل ملاحظه، این تلویزیون از تولید صدایی با کیفیت بالا بهره مند است. تلویزیون 65 اینچ سونی A90J دارای پایه های دو شاخه در دو طرف خود می باشد. با اینکه این پایه ها بسیار باریک هستند اما به خوبی از تلویزیون نگهداری می کنند. پایه های 65A90J در 2 حالت قابل تنظیم هستند و کاربر می توانید با توجه به اندازه میز تلویزیون خود، آنها را تنظیم نماید.

اگر بدنبال خرید تلویزیون هستید و میخواهید جدید ترین مدل های تمامی شرکت های مطرح از قبیل سامسونگ، ال جی، هایسنس، شیائومی و سونی را بصورت یکجا مشاهده کنید از طریق منو سایت به قسمت تلویزیون و دسته تلویزیون های 2021 مراجعه نمایید.

تلویزیون سونی 65A90J

تلویزیون 65A90J از فناوری Dolby Atoms پشتیبانی می کند که در ارائه دادن صدایی فراگیر بسیار موثر است. این محصول مجهز به دو بلندگو از جنس Bass Reflex است که از کیفیت بسیار بالایی در تولید صدا برخوردارند. این تلویزیون به لطف پردازشگر قدرتمند خود و فناوری XR 4K Upscaling رزولوشن تصاویر و صحنه ها را افزایش داده و همه چیز را در حد کیفیت تصویر 4K پخش می کند.

همچنین نویز تصاویر و صحنه ها را از بین می برد تا شاهد تصاویری با کیفیت و واضح باشید. تلویزیون سونی 65A90J مجهز به تکنولوژی XR Triluminos Pro است و توانایی تولید طیف گسترده ای از رنگ ها را دارد و رنگ های طبیعی و واقعی را ارائه می دهد. یکی دیگر از تکنولوژی های بسیار خوب این تلویزیون تکنولوژی XR Smoothing می باشد.

این تکنولوژی هنگام نمایش صحنه ها و تصاویری که به صورت رنگی هستند، از بند بند شدن آنها جلوگیری می کند و آنها را کاملا صاف و یکدست نمایش می دهد شرکت سونی از سیستم عامل آندروید نسخه 10 برای تلویزیون SONY 65A90J استفاده کرده است. به طوری که توانایی خلق محیطی بسیار عالی و پر کاربرد را برای کاربر فراهم می کند.

با استفاده از این سیستم عامل کاربر می تواند از طیف وسیعی از نرم افزارها استفاده کند. تلویزیون اولد سونی 65A90J دارای طراحی منحصر به فرد است به طوری که بیشتر قسمت جلویی تلویزیون را مانیتور تشکیل می دهد. 65A90J را می توان به عنوان تابلو استفاده نمود و زیبایی خاصی را به منزل کاربر می بخشد.

کیفیت صفحه نمایش 4K 

کیفیت صفحه نمایش 4K

داشتن صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت از خصوصیات تلویزیون های سونی در سال 2021 است که این شرکت توجه خاصی به آنها داشته است. تلویزیون سونی 65A90J دارای کیفیت مناسبی در نشان دادن تصاویر دارند. این محصول داری صفحه نمایش 65 اینچی بوده و دارای رزولوشن 3840*2160 می باشد. این محصول از کیفیت تصاویر 4K پشتیبانی می کند و دارای کیفیت و کنتراست بالایی در ارائه تصاویر می باشد.

تلویزیون 2021 سونی 65A90J دارای کیفیت قطعه های تولیدی بوده و از فناوری های و قابلیت های بالایی برخوردارند. این تلویزیون می تواند تصاویر را با کیفیت بالایی در اختیار کاربر قرار دهد. پردازش XR Clarity شامل تکنولوژی XR 4K Upscaling، XR HDR Remaster  و XR Super Resolution است و وظیفه ارتقاء تصاویر به 4K  را دارند و نویز تصاویر را نیز از بین می برند و بافت آنها را بهبود می بخشند.

فناوری های مخصوص نمایش تصویر در تلویزیون 65A90J به خوبی عمل می کنند و تصویر را با کیفیت و کنتراست بالا نشان می دهند یکی دیگر از وظایف این پردازشگر، پردازش XR Color می باشد که شامل تکنولوژی XR Triluminos Pro و XR Smoothing است و وظیفه تولید طیف گسترده ای از رنگ ها و بهبود رنگ ها را به عهده دارند.

به طوری که در تصاویر خروجی 65A90J ، جزئیات به خوبی مشهود بوده و کاربر توانایی مشاهده طیف وسیعی از رنگها را داراست. پردازنده قوی این سیستم این قابیلت را دارد که تصاویر با کیفیت پایین را شناسایی کند و پس از تقویت آنها، به صورت 4K نمایش دهد.

فیلم نقد و بررسی کامل تلویزیون سونی 65A90J 

 

فناوری Wide Viewing Angle

فناوری Wide Viewing Angle در تلویزیون سونی 65A90J

در تلویزیون های سونی به ندرت این فناوری را دیده ایم اما در تلویزیون های جدید سونی شاهد چنین فناوری هایی هستیم که علاوه بر افزایش کنتراست تصاویر از هر زاویه، کاربر به راحتی می تواند از نقاط مختلف به تماشای تلویزیون بپردازد. تلویزیون سونی 65A90J دارای فناوری Wide Viewing Angle است به طوری که از زوایای مختلف می توان بدون از دست دادن کیفیت، به تماشای تلویزیون پرداخت.

این فناوری بسیار پرکاربرد است به طوری که کاربر به راحتی می تواند در قسمتهای مختلف خانه و در هنگامی که مشغول انجام کارهای دیگر است و زاویه دید مناسبی ندارد بتواند به راحتی به تمامیت 65A90J دسترسی داشته باشد. با استفاده از این قابلیت کاربر می تواند تا زاویه 60 درجه تصویری واضح و شفاف از محتوای نمایشی را مشاهده نماید.

فناوری TRILUMINOS 

فناوری TRILUMINOS

فناوری های زیادی در تلویزیون های سونی برای ارائه کیفیت تصویر وجود دارد. تلویزیون هوشمند سونی 65A90J مجهز به فناوری TRILUMINOS است که توانایی ارائه بسیاری از رنگها را به صورت طبیعی و با وضوح بالا دارد که کیفیت و کنتراست بالایی را به تصاویر خروجی این تلویزیون بخشیده است. تکنولوژی XR Triluminos Pro رنگ ها را در قالب رنگ بزرگتری نمایش می دهد و سایه ها و رنگ های نزدیک به هم را دقیق تر نمایش می دهد و به این ترتیب عمق تصاویر به صورت خودکار افزایش پیدا می کند.

شرکت سونی در تلویزیون A90J سونی سایز 65 اینچ از فناوری های 4K X-Reality Pro و Motion Flow استفاده کرده است که علاوه بر همکاری با دیگر قسمتها در تولید تصاویری با کیفیت بالا، باعث می شود تصاویر و محتوای در حال پخش با سرعت بالا مانند صحنه های سریع و اکشن، به صورت روان و به خوبی پخش شود. با استفاده از این فناوری تصاویر خروجی از عمق رنگ مشکی، قرمز و سبز بالاتری در مقایسه با دیگر محصولات مشابه برخوردارند.

استاندارد HDR در تلویزیون اسمارت سونی 65A90J

استاندارد HDR در تلویزیون اسمارت سونی 65A90J

تلویزیون 4k سونی 65A90J دارای فناوری Object-based HDR remaster است به طوری که در سالهای اخیر از این فناوری به عنوان استانداردی برای نمایش کیفیت تلویزیون های هوشمند استفاده شده است. با استفاده از این فناوری تلویزیون می تواند محتوای HDR را به نحو احسن و با کیفیت بسیار بالا نمایش دهد.

این در حالی است که با استفاده از این فناوری تلویزیون می تواند در نشان دادن صحنه های با کیفیت و وضوح بالا، به صورت عالی عمل کرده و صحئه های را عمق رنگ بالا و با کنتراست خیلی خوب به نمایش بگذارد. با این فناوری تلویزیون 65A90J قادر است رنگ صفحه نمایش را زیاد کرده و در نشان دادن صحنه های دارای تاریکی بسیار خوب عمل نماید.

تصاویر فوق العاده در تلویزیون 4K سونی 65A90J

تصاویر فوق العاده در تلویزیون 4K سونی 65A90J

تلویزیون سونی 65A90J توسط پردازنده قوی این سیستم که Cognitive Processor XR است تصاویر را را نمایش می دهد. پردازش XR Clarity برای ارتقاء و بهبود وضوح تصاویر به 4K استفاده می شود و شامل تکنولوژی XR 4K Upscaling برای افزایش رزولوشن تصاویر، تکنولوژی XR HDR Remaster  برای تشخیص عناصر و اشیاء موجود در تصویر و بهبود رنگ، کنتراست و عمق آنها و تکنولوژی XR Super Resolution برای بهبود بافت عناصر موجود در تصویر و کاهش نویز آنها می باشد.

پردازش XR Color شامل تکنولوژی XR Triluminos Pro برای تولید طیف گسترده ای از رنگ ها و تکنولوژی XR Smoothing برای نمایش صاف و یکدست رنگ های گرادینت و جلوگیری از بند بند شدن آنها می باشد. این پردازنده دارای ویژگی های جالبی است و این فناوری توانایی تشخیص بافت، رنگ و کنتراست تصاویر را داراست و می تواند آنها را شناسایی کرده و در نهایت با بهبود این تصاویر آنها را با کیفیت نزدیک به 4K پخش می کند.

همچنین اولد سونی 65A90J دارای فناوری های Full Array LED و XR Contrast Booster 5 است. پردازش XR Motion برای افزایش وضوح و جلوگیری از تاری صحنه های اکشن و سریع می باشد و اینکار را به کمک تکنولوژی XR Motion Clarity انجام می دهد. از این رو، تصاویر خروجی نشان داده توسط این تلویزیون دارای کیفیت و وضوح بسیار بالایی می باشند.

تلویزیون 65A90J با استفاده از فناوری های پردازش XR Contrast بر روی کنتراست تصاویر تاثیر گذار است و این کار را به کمک تکنولوژی Full Array LED و XR Contrast Booster 5 انجام می دهد.

تلویزیون‌های سونی با ChromeCast داخلی

تلویزیون‌های سونی با ChromeCast داخلی

"تلویزیون سونی 65A90J" مانند سایر تلویزیون های سونی مجهز به ChromeCast داخلی است که نیاز به خرید جداگانه را بی نیاز می کند. می توانید با اتصال Chromecast خود به پورت HDMI تلویزیون، محتوا را از تلفن هوشمند خود به سیستم عامل Android یا iOS خود پخش کنید. این ویژگی به شما امکان می دهد فیلم ها، بازی ها و برنامه های مورد علاقه خود را از تلفن هوشمند اندروید یا iOS خود به صفحه نمایش 65 اینچی تلویزیون اولد SONY 65A90J خود استریم کنید. فقط دکمه Cast را روی تلفن همراه خود فشار دهید و تلفن همراه و تلویزیون خود را وصل کنید.

* پشتیبانی Chromecast بستگی به برنامه و اپلیکیشن مورد نظر دارد.

سیستم عامل کارآمد در تلویزیون سونی 65A90J

سیستم عامل کارآمد در تلویزیون سونی 65A90J

سیستم عامل از قسمتهاییست که بسیار حساس بوده و یکی از مشکلترین قسمتهای تلویزیون برای ساخت است. تلویزیون اسمارت سونی 65A90J از سیستم عامل آندروید نسخه 10 پشتیبانی می کند. همانطور که می دانید شرکت سونی در تلویزیون های با کیفیت و سطح بالای خود از سیستم عامل آندروید استفاده می کند. تلویزیون های آندرویدی از بهترین تلویزیون های دنیا هستند و کارایی بالا و دسترسی به نسبت آسانی دارند.

این سیستم عامل نسبت به سیستم عامل های قدیمی تر بسیار پر سرعت شده و توان اجرای دستورات ورودی را با سرعت بسیار بالایی داراست. تلویزیون سونی 65A90J از دستورات صوتی پیروی می کند و به دستیار صوتی گوگل مجهز است. علاوه بر اینها از دستیار صوتی از دستیار صوتی آمازون (الکسا) وGoogle Home نیز پشتیبانی می کند. بدین ترتیب توانایی اجرای برنامه های زیادی را داراست که 65A90J برای کاربران دارای اهمیت بسیار زیادی است.

با استفاده از تلویزیون OLED سونی 65A90J می توان طیف وسیعی از کارهای روزمره را انجام داد و برای سهولت در انجام آن می توان از توان صوتی برای اجرای فرمان و دستورات ورودی استفاده نمود.

ریموت کنترل جادویی در تلویزیون 65A90J

ریموت کنترل جادویی در تلویزیون 65A90J

تلویزیون 65A90J دارای ریموت کنترل جادوییست و که کاربر می تواند بسیاری از کارها را با استفاده از آن انجام دهد. ریموت کنترل هوشمند این محصول آن را از دیگر محصولات متمایز می کند. با استفاده از این ریموت کنترل می تواند سایر دستگاه های متصل به تلویزیون را کنترل کرد. دستیار صوتی Google Assistant  نسبت به سایر دستیار های صوتی از امکانات بیشتری برخوردار است.

کاربر می تواند به اینترنت متصل شده و با فشار دادن یک دکمه بر روی ریموت کنترل از توانایی های Google Assistant استفاده کند. دکمه های آن به گونه ای طراحی شده که کار کردن با آن بسیار راحت است. ریموت کنترل دارای دکمه های اختصاصی برای اجرا برنامه های Netflix و You Tube می باشد. این دو شبکه از محبوب ترین شبکه های پخش اینترنتی فیلم و ویدئو می باشند.

 یکی از ویژگی هایی که باعث می شود تلویزیون فورکی سونی 65A90J توسط شبکه Netflix توصیه شود، داشتن دکمه اختصاصی برای اجرای برنامه Netflix می باشد. این محصول مجهز به میکروفن داخلی ست و کاربر می تواند بدون استفاده از ریموت کنترل آن را مدیریت و کنترل کند. این تلویزیون مجهز به دستیار صوتی گوگل است و امکاناتی مانند جستجوی صوتی، تغییر کانال، تنظیم میزان بلندی صدا و اجرای برنامه ها را در اختیار کاربر قرار می دهد.

طراحی در تلویزیون 2021 سونی 65A90J

طراحی در تلویزیون 2021 سونی 65A90J

تلویزیون سونی 65A90J یکی از زیبا ترین تلویزیون های ساخته شده توسط شرکت سونی می باشد. از نظر طراحی، این تلویزیون دارای پایه های دو شاخه باریک در دو طرف تلویزیون است. با اینکه این پایه ها از طراحی باریکی برخوردار هستند اما به خوبی از تلویزیون نگهداری می کنند. این پایه ها قابل تنظیم در دو حالت مختلف هستند و شما می توانید با توجه به اندازه میز تلویزیون خود آنها را تنظیم نمایید.

این حاشیه های باریک به کاربر کمک می کند در هنگام تماشای تلویزیون تمرکز خود را حفظ کند. تلویزیون اسمارت سونی 65A90J همانند دیگر محصولات شرکت سونی دارای طراحی خارق العاده و منحصر به فردی است که در انتخاب توسط کاربر بسیار تاثیر گذار است. این دستگاه از تیونر DVB-T/T2 بهره مند است و قابلیت پشتیبانی از از شبکه دیجیتال را داراست. از طریق پورتهای USB و HDMI کاربر می تواند به سایر دستگاه های موجود در خانه متصل شده و از آنها استفاده کند.

همچنین تلویزیون 65 اینچ سونی 65A90J مجهز به پورت 2.1 HDMI نیز می باشد. از ویژگی های بسیار پرطرفدار این تلویزیون این است که این محصول را می توان روی دیوار نیز نصب کرد و با طراحی شیک آن به خوبی با دکوراسیون منزل ست می شود. تلویزیون 65A90J دارای حالت های مختلفی است و می توان از آن به عنوان تابلو استفاده نمود. این محصول دارای رنگ مشکی بوده و به راحتی با دیگر محصولات موجود در منزل و یا دکوراسیون داخلی ست می شود. 

صدایی آکوستیک تلویزیون هوشمند سونی 65A90J

صدایی آکوستیک تلویزیون هوشمند سونی 65A90J

تولید صدایی یکنواخت و رسا از ویژگی های تلویزیون های سونی است. تلویزیون سونی 65A90J دارای قدرت صدایی بسیار خوب با کیفیت بالا می باشد. علاوه بر داشتن تصاویری با کیفیت و کنتراست بالا، این محصول از صدایی بسیار رسا و طبیعی نیز برخوردار است. این محصول مجهز به سیستم صوتی آکوستیک Acoustic Multi-Audio می باشد و توانایی تولید صدای فراگیر و هیجان انگیز را دارد. به کمک فناوری Dolby Atmos صداها از همه جهات پخش شده که بر گیرایی محتوای ارائه شده بسیار اهمیت دارد.

این محصول دارای فناوری Dolby Vision  و Dolby Atmos  است. با این فناوری های توانایی زیادی در خلق صدایی همه گیر و جذاب دارند و با کمک فناوری HDR در نشان دادن طبیعی صحنه ها نهایت لذت را برای کاربر به دنبال داشته است. تلویزیون A90J دارای صدای آکوستیک و بلند است که در عین حال بسیار همهگیر و رسا می باشد. این محصول صدایی با کیفیت تولید می کند و برای مکانهایی با ابعاد بزرگ و متوسط توصیه می شود.

بلندگوهای تلویزیون 65A90J در پشت صفحه نمایش تعبیه شده اند و با لرزش صفحه نمایش صداها را تولید می کنند. شرکت سونی تلویزیونهای سال 2021 را به بلندگوهای جدیدی که از نوع Bass Relax است مجهز کرده که توانایی زیادی در تولید صدایی با کیفیت بالا دارند. همچنین به کمک فناوری Clear Phase  فرکانس صداها را بهبود بخشیده تا کاربر صدای با کیفیت تری را از بلندگوهای این تلویزیون بشنود.
در این صفحه می توانید قیمت تلویزیون سونی 65A90J را مشاهده کرده و نسبت به خرید آن با قیمت ارزان، ضمانت اصالت کالا و گارانتی از فروشگاه ما اقدام نمایید. اگر به تلویزیونی ارزان تر احتیاج دارید، پیشنهاد ما تلویزیون سونی 65A80J است. تلویزیون سونی 65A90K مدل جدید تر و جایگزین تلویزیون A90J است که به تازگی معرفی شده است و تنها در سایز های کوچک تولید می شود.

مزایا و معایب تلویزیون 65 اینچ سونی A90J

مزایا

* بازتاب نور فوق العاده

* زاویه دید بی‌نقص

* حرکت روان و صاف در نمایش تصاویر

معایب

* احتمال پیکسل سوختگی

* اوج روشنایی در حد ایده‌آل نیست

نظر شما در مورد تلویزیون سونی 65A90J چیست ؟

از شما مشتریان عزیز فروشگاه اینترنتی دوزین کالا می خواهیم نظرات خود را درباره ی این تلویزیون داخل قسمت نظرات برای ما بنویسید تا دیگر مشتریانی که قصد خرید تلویزیون سونی 65A90J را دارند با اگهی کامل از مزایا و معایب این محصول آن را خریداری کنند. 

سایت منبع : SONY